Μάθετε για την Tic Tac σε 3′ με το νέο εταιρικό μας βίντεο!

Κλείσιμο Μενού

Συχνές Ερωτήσεις & Απαντήσεις για την Ανάκτηση Δεδομένων:

  1. Τι είναι η Ανάκτηση Δεδομένων (Data Recovery);
  2. Πότε πρέπει να πάω σε μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων;
  3. Γιατί κοστίζει τόσο πολύ η ανάκτηση δεδομένων; Απο τι εξαρτάται το κόστος;
  4. Αν αγοράσω μια εφαρμογή ανάκτησης δεδομένων δεν μπορώ να κάνω ανάκτηση δεδομένων μόνος μου;
  5. Κάτι έπαθε ο σκληρός δίσκος μου και δεν λειτουργεί και ακούγεται ένας περίεργος ήχος, τι μπορώ να κάνω;
  6. Υπάρχει ειδικό λογισμικό για την ανάκτηση δεδομένων;
  7. Δεν μπορώ να εμπιστευτώ τον τεχνικό μου για την ανάκτηση δεδομένων, αν τύχει να χάσω τα δεδομένα μου;
  8. Διάβασα ότι μπορώ να πάρω μια πλακέτα του ίδιου δίσκου και να την αλλάξω, ισχύει κάτι τέτοιο;
  9. Έχω διαβάσει ότι αν χαλάσει ο δίσκος μου μπορώ να τον βάλω στην κατάψυξη και θα φτιάξει, ισχύει;
  10. Παλιά είχα αλλάξει μόνος μου τις κεφαλές σε δίσκο, και λειτουργούσε. Γιατί δεν μπορώ να το κάνω τώρα;
  11. Τι ποσοστό των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι σκληροί δίσκοι είναι ανακτήσιμο; Μπορείτε να εγγυηθείτε 100% ανάκτηση;
  12. Έχω το γνωστό πρόβλημα Click of Death, τι πρέπει να κάνω;
  13. Γιατί ο σκληρός δίσκος λένε ότι πρέπει να ανοίγεται σε Clean Room;
  14. Γιατι η ανάκτηση απο USB, κάρτα μνήμης και SSD δίσκο είναι τόσο ακριβή; Δεν είναι εύκολη υπόθεση;
  15. Στο internet κυκλοφορούν πολλές εταιρίες ανάκτησης δεδομένων, ποια να επιλέξω;
  16. Μπορώ να πάρω προσφορές απο πολλές εταιρίες και να διαλέξω τη φθηνότερη;
  17. Έχω βρεί στο internet πολλές εταιρίες να υπόσχονται δωρεάν διάγνωση και No Data No Fee, γιατί η TicTac χρεώνει τη διάγνωση;
  18. Γιατι έχει σημασία μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων να έχει χρόνια εμπειρίας;
  19. Τι είναι δωρητής δίσκος και γιατι είναι τόσο ακριβός;
  20. Τι εχεμύθεια παρέχετε; Έχω ένα δίσκο που περιέχει προσωπικές φωτογραφίες ή εταιρικά έγγραφα. Τι διασφάλιση έχω;
  21. Γιατί να στείλω τον δίσκο μου στην Ελλάδα και όχι σε εταιρία του εξωτερικού;
  22. Πόσο χρόνο θα χρειαστείτε να ανακτήσετε τα δεδομένα μου;

1. Τι είναι η Ανάκτηση Δεδομένων (Data Recovery);

Ανάκτηση δεδομένων είναι η διαδικασία της διάσωσης δεδομένων, τα οποία δεν είναι προσβάσιμα για οποιονδήποτε λόγο,  από κάποιο αποθηκευτικό μέσο, είτε αυτό έχει προκύψει από μηχανική βλάβη, είτε από αποτυχία του συστήματος ή ακόμα από κάποιο λάθος του χρήστη.

Η Ανάκτηση δεδομένων είναι ένας εξειδικευμένος κλάδος της πληροφορικής, ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με την επαναφορά μη προσβάσιμων δεδομένων από το χρήστη.Η διαδικασία αυτή εμπλέκει τεχνικούς με εξειδικευμένες γνώσεις, ειδικό εξοπλισμό και διέπεται από αυστηρούς κανόνες, ούτως ώστε να διασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό ποσοστό επιτυχίας.

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για την ανάκτηση δεδομένων.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

2. Πότε πρέπει να απευθυνθώ σε μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων;

Σε μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων απευθυνόμαστε κατ’ αρχήν όταν τα δεδομένα που έχουμε χάσει (είτε από ακούσια διαγραφή, είτε από λάθος Format, είτε από βλάβη του αποθηκευτικού μέσου), έχουν μεγαλύτερη αξία για εσάς από το ίδιο το αποθηκευτικό μέσο.

Δεν πάμε δηλαδή σε μια εταιρία που θα χρειαστεί εργασία 10 ημερών για να επισκευάσει ένα δίσκο των 50€ αν μας ενδιαφέρει μόνο να σώσουμε το αποθηκευτικό μέσο. Πρακτικά αν κάνουμε σωστό Backup δεν χρειαζόμαστε εταιρία ανάκτησης δεδομένων καθώς αν έχουμε τα δεδομένα μας σε 2 σημεία, δεν θα χαθούν εύκολα.

Επίσης πρέπει να σημειώσουμε ότι επειδή η διαδικασία ανάκτησης δεδομένων για να γίνει σωστά και όχι με πειραματισμούς, δηλαδή από έμπειρους μηχανικούς και άρτιο εξοπλισμό, είναι μια ιδιαίτερα ακριβή και συνήθως χρονοβόρος διαδικασία.

Επομένως πάμε σε εταιρία ανάκτησης δεδομένων, αν δεν έχουμε πρόσβαση για οποιονδήποτε λόγο σε πολύ σημαντικά για εμάς δεδομένα και δεν θέλουμε να πειραματιστούμε, διότι μπορεί να κάνουμε τα πράγματα χειρότερα.

Επειδή τα κόστη της ανάκτησης δεδομένων είναι συνήθως 150 – 800€ δεν απευθυνόμαστε σε εταιρία ανάκτησης δεδομένων για να σώσουμε video ή Mp3 που μπορούμε να ξαναβρούμε.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

3. Πόσο κοστίζει η ανάκτηση δεδομένων; Απο τι εξαρτάται το κόστος;

Για να λειτουργήσει ένα σωστό εργαστήριο ανάκτησης δεδομένων απαιτούνται τα παρακάτω:

  1. Εξειδικευμένο Προσωπικό: Μηχανικοί ανάκτησης δεδομένων, που είναι κυρίως μηχανικοί πληροφορικής, οι οποίοι έχουν πολύ μεγάλη εξειδίκευση στην μηχανική και ηλεκτρονική λειτουργία των αποθηκευτικών μέσων. Στην Ελλάδα τα άτομα που 
  2. Ειδικά διαγνωστικά εργαλεία (που κοστίζουν χιλιάδες ευρώ για την αγορά αλλά και την ετήσια συντήρηση τους) για σκληρούς δίσκους, USB Stick και RAID συστήματα τα οποία επιτρέπουν στον μηχανικό να πειράξει το Firmware και τις εσωτερικές λειτουργίες των αποθηκευτικών μέσων, εφόσον έχει τις γνώσεις.
  3. Ειδικός χώρος εργαστηρίου με Laminar Flow Cabinet το οποίο επιτρέπει να ανοίγονται οι σκληροί δίσκοι που αποτρέπει να σωματίδια σκόνης να εισέρχονται στο εσωτερικό τους.
  4. Μεγάλη διαθεσιμότητα σε διαφορετικά συμβατά ανταλλακτικά (δωρητές δίσκοι και πλακέτες για ανταλλακτικά)
  5. Συνεχόμενες εκπαιδεύσεις του προσωπικού στις βλάβες των νεότερων μοντέλων

Τα παραπάνω κόστη λειτουργίας μιας εταιρίας ανάκτησης δεδομένων επιμερίζονται σε ένα ιδιαίτερα υψηλό κόστος εργατοώρας τιμολόγησης του πελάτη.

Μπορείτε να δείτε Ενδεικτικές Τιμές Ανάκτησης Δεδομένων εδω.

Η τιμή υπολογίζεται απο έναν αλγόριθμο ο οποίος επηρεάζεται άμεσα απο τις εργατοώρες του μηχανικού, τις εργατοώρες παραμονής του αποθηκευτικού μέσου στις περιορισμένες θέσεις εργασίας του εργαστηρίου, το ρίσκου αποτυχίας της ανάκτησης στο συγκεκριμένο μοντέλο καθώς και το κόστος των ανταλλακτικών

Να σημειώσουμε δε οτι μηχανικά ή ηλεκτρονικά προβλήματα πολλές φορές έχουμε και πολύ υψηλό κόστος των ανταλλακτικών, λόγω του ότι δεν έχουν μεταξύ τους ιδιαίτερη συμβατότητα και είναι δυσέυρετα και πολύ ακριβά.

Δείτε και την απάντηση στην ερώτηση: Τι είναι δωρητής δίσκος και γιατι είναι τόσο ακριβός ;

Τέλος, όπως μπορείτε να παρατηρήσετε λόγω των παραπάνω παραμέτρων οι εταιρίες ανάκτησης δεδομένων σε κάθε χώρα είναι πολύ λίγες σε αριθμό και ακόμα λιγότερες φέρνουν αποτελέσματα.

Αυτό συμβαίνει διότι, μια εταιρία αντέχει στο χρόνο μόνο αν φέρνει αποτελέσματα καλά.

Αρκετοί ξεκινούν την εργασία αυτή ερασιτεχνικά και χωρίς μεγάλες επενδύσεις, όμως πάνω στους πειραματισμούς τους και λόγω έλλειψης εμπειρίας, δυστυχώς κάνουν τους πελάτες τους να χάσουν δεδομένα ή μπορούν να ασχοληθούν μόνο με τα εύκολα προβλήματα του χώρου.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

4. Αν αγοράσω μια εφαρμογή ανάκτησης δεδομένων, δεν μπορώ να κάνω την ανάκτηση μόνος μου;

Εξαρτάται το πρόβλημα. Την διαδικασία της ανάκτησης δεδομένων την χωρίζουμε σε δύο είδη.

  • Την Logical Data Recovery: όπου ανακτούμε αρχεία από ακούσια διαγραφή, χαλασμένα Partitions, ακούσιο format και άλλες παραποιήσεις του που είναι σε επίπεδο filesystem.
  • Την Physical Data Recovery: όπου ανακτούμε αρχεία από αποθηκευτικό μέσο το οποίο έχει βλάβη μηχανική, ηλεκτρονική, στο firmware ή στα platter του.

Τα προβλήματα από Logical ζημιές μπορούν να επιλυθούν με Software. 

Κάποια δωρεάν προγράμματα επίσης μπορεί να μας βοηθήσουν, αρκεί να γνωρίζουμε πώς να τα χρησιμοποιήσουμε και να μην κάνουμε μεγαλύτερη ζημιά, όπως για παράδειγμα να αποθηκεύσουμε τα ανακτημένα αρχεία στο ίδιο Drive από το οποίο ανακτούμε.

Σε αυτήν την περίπτωση θα κάνουμε ζημιά η οποία δεν είναι αναστρέψιμη.

Τα προβλήματα από Physical ζημιές πρακτικά έχουν να κάνουν με την δυσλειτουργία του αποθηκευτικού μέσου.

Εφόσον λοιπόν το αποθηκευτικό μέσο δεν είναι προσβάσιμο από το λειτουργικό σας σύστημα, τα Software ανάκτησης δεδομένων δεν μπορούν να σας βοηθήσουν, αφού περνάνε οι εντολές τους μέσα από το λειτουργικό σύστημα.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

5. Κάτι έπαθε ο σκληρός δίσκος μου και δεν λειτουργεί και ακούγεται ένας περίεργος ήχος, τι μπορώ να κάνω;

Καλό είναι να μην προβείτε σε καμμία ενέργεια.

Αν ο δίσκος σας έχει πρόβλημα στην κεφαλή του και εσείς συνδέετε το δίσκο σε άλλο μηχάνημα για να δοκιμάσετε να πειραματιστείτε, τότε η ελαττωματική κεφαλή μπορεί να καταστρέψει μόνιμα δεδομένα πάνω στα platters (επιφάνειες με δεδομένα) του δίσκου.

Σε περίπτωση επίσης που ο δίσκος έχει πέσει απο κάποιο ύψος και έχει χτυπηθεί η κεφαλή του επίσης είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο να βάλετε ξανά τον εξωτερικό δίσκο στο ρεύμα γιατι μπορεί να “ξύσει” την επιφάνεια των platters.

Ο δίσκος απο πτώση ή πρόβλημα κεφαλής πρέπει να ανοιχτεί σε ειδικό περιβάλλον και να αφαιρεθεί άμεσα η ελαττωματική κεφαλή για να διαφυλαχτούν τα platters.

Όταν γενικά υπάρχει πρόβλημα στο σκληρό δίσκο και πραγματικά ενδιαφέρεστε για τα δεδομένα που υπάρχουν μέσα, δεν χωρούν πειραματισμοί.

Στα εργαστήρια TicTac Laboratories η σειρά ενεργειών που πρέπει να εκτελεστούν ανάλογα με την περίπτωση τηρείται με απόλυτη ευλάβεια για να μην προκληθεί ζημιά στα πλατώ του δίσκου, όπου βρίσκονται τα δεδομένα.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

6. Υπάρχει ειδικό λογισμικό για την ανάκτηση δεδομένων;

Στο internet μπορεί κανείς να βρει πάρα πολλά επαγγελματικά προγράμματα ανάκτησης δεδομένων αλλά και αρκετές δωρεάν εφαρμογές.

Η χρήση όμως τέτοιων προγραμμάτων από ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα, μπορεί να προκαλέσει την μόνιμη απώλεια κάποιων δεδομένων, ενώ αν γίνει αυτό δεν έχει επιστροφή και δεν μπορεί να διορθωθεί ούτε από εξειδικευμένο τεχνικό ανάκτησης δεδομένων.

Η ανάκτηση δεδομένων όταν πρόκειται για διαγραφή, format ή λανθασμένο χειρισμό του χρήστη γίνεται συνήθως μέσω εξειδικευμένου software, παρ’ όλα αυτά το πάν σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να γνωρίζει κάποιος τα συγκεκριμένα βήματα που απαιτούνται για να διασφαλίσει το καλύτερο δυνατό ποσοστό ανακτημένων δεδομένων.

Λανθασμένη χρήση ακόμα και του καλύτερου προγράμματος μπορεί να εξαλείψει μόνιμα πληροφορίες απο το δίσκο, γράφοντας πάνω τους νέα δεδομένα.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

7. Δεν μπορώ να εμπιστευτώ τον τεχνικό μου για την ανάκτηση δεδομένων, αν τύχει να χάσω τα δεδομένα μου;

Η διαδικασία της ανάκτησης δεδομένων είτε αφορά προβλήματα software, είτε μηχανικά προβλήματα, είναι μια διαδικασία με πολύ λεπτές ισορροπίες και μικρά μυστικά τα οποία δεν τα γνωρίζουν οι περισσότεροι τεχνικοί υπολογιστών. Σε περίπτωση μηχανικής βλάβης του μέσου δε απαιτούν εξειδικευμένο εξοπλισμό και εργαστηριακές εγκαταστάσεις.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου χρήστες έχουν διαγράψει κατά λάθος αρχεία, ή έχουν κάνει format και καταφεύγουν στην εταιρία που τους παρέχει τεχνική υποστήριξη για να τους ανακτήσει τα δεδομένα τους.

Τις περισσότερες φορές το Service θα βρει κάποια από τα αρχεία του χρήστη, όμως τις περισσότερες φορές λόγω μη εξειδικευμένων γνώσεων, οι τεχνικοί θα εξαλείψουν τη δυνατότητα επαναφοράς όλων των αρχείων του χρήστη.

Σε κάποιο εξειδικευμένο εργαστήριο Ανάκτησης δεδομένων, εφ’ όσον το αποθηκευτικό μέσον φθάσει το συντομότερο, οι πιθανότητες εξαγωγής 100% των δεδομένων μετά από format ή διαγραφή, είναι σχεδόν εγγυημένες.Άρα το θέμα τίθεται πόσο σημαντικά είναι τα δεδομένα σας.

Αν δεν είναι σημαντικά μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιο μη εξειδικευμένο τεχνικό ή να προσπαθήσετε ο ίδιος να ανακτήσετε τα δεδομένα σας.

Αν όμως τα δεδομένα σας είναι πολύ σημαντικά και δεν μπορείτε να ρισκάρετε να χαθεί ένα ποσοστό τους, τότε είναι προτιμότερο να εμπιστευθείτε το μέσον σας σε μια έμπειρη εταιρία ανάκτησης δεδομένων η οποία να έχει καλές συστάσεις απο τους πελάτες της και ευρύ πελατολόγιο.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

8. Διάβασα ότι μπορώ να πάρω μια πλακέτα του ίδιου δίσκου και να την αλλάξω, ισχύει κάτι τέτοιο ;

Ψάχνοντας κανείς στο internet μπορεί να βρει αρκετές «τεχνικές» για την ανάκτηση δεδομένων από έναν χαλασμένο δίσκο. Κάποιες από αυτές ισχύουν για συγκεκριμένα μοντέλα δίσκων, όμως σε κάποια άλλα μοντέλα μπορεί να προκαλέσουν μόνιμη απώλεια των δεδομένων.

Μια λάθος πλακέτα σε ένα μοντέλο δίσκου που δεν έχει προβλεφθεί αλλαγή της, μπορεί να δώσει παραπάνω ρεύμα στις κεφαλές και ενδεχομένως να τις φθείρει, ή ακόμα να την οδηγήσει να διαβάζει και ενδεχομένως να γράφει σε λάθος σημεία κάποιας επιφάνειας.

Δεν γνωρίζουμε ποτέ πώς μπορεί να συμπεριφερθεί το κάθε μοντέλο. Είναι λογικό να θέλετε να πειραματιστείτε με κάτι το οποίο σας είναι ασήμαντο, για παράδειγμα χάσατε τη δουλειά της τελευταίας εβδομάδας. Εκεί ενδεχομένως θα μπορείτε να πειραματιστείτε.

Τι γίνεται όμως αν ο δίσκος που χάλασε έχει μέσα τις προσωπικές φωτογραφίες 10 ετών, ή το λογιστικό πρόγραμμα της εταιρίας σας με όλες τις εγγραφές των τελευταίων 4 μηνών.

Τι γίνεται αν περιέχει την δουλειά της διδακτορικής διατριβής σας των τελευταίων 2 ετών;

Είναι πολύ σημαντικό να εκτιμήσετε τι έχει μεγαλύτερη αξία. Να γλιτώσετε ένα υψηλό κόστος που θα δίνατε σε μια εξειδικευμένη εταιρία ανάκτησης δεδομένων ή το ενδεχόμενο της μόνιμης απώλειας των δεδομένων σας επειδή επιλέξατε μη εξειδικευμένο τεχνικό ή ένα video στο youtube που σας έδειχνε πώς να κάνετε μόνοι σας ανάκτηση δεδομένων ;

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

9. Έχω διαβάσει ότι αν χαλάσει ο δίσκος μου μπορώ να τον βάλω στην κατάψυξη και θα φτιάξει, ισχύει;

Αρκετά χρόνια πριν κυκλοφόρησε αυτή η λύση της κατάψυξης για χαλασμένους δίσκους. Πολλοί δίσκοι έχουν καταστραφεί ολοσχερώς από αυτήν την φήμη η οποία όμως κρύβει μια δόση αλήθειας.

Πραγματικά όμως υπήρξαν μοντέλα τα οποία είχαν πρόβλημα με τον άξονα τους «spindle» ο οποίος κλείδωνε και δεν άφηνε τα platters να περιστραφούν.

Αυτό γινόταν λόγω υψηλής τριβής και μεγάλης υπερθέρμανσης, οπότε υπήρχε διαστολή του άξονα με αποτέλεσμα να κινείται ξανά όταν θα μπει με συγκεκριμένο τρόπο στην κατάψυξη.

Όμως αυτό είχε και πάρα πολλούς κινδύνους, καθώς γινόταν και συστολή των platters του δίσκου και μετά με την επαναφορά του σε θερμοκρασία δωματίου, γινόταν πάλι διαστολή σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι συνήθως η ολοκληρωτική καταστροφή των platters του δίσκου και η μόνιμη απώλεια των δεδομένων, καθώς ούτε και σε εξειδικευμένο εργαστήριο δεν μπορεί να επανέλθει ένας δίσκος που έχει μπει στην κατάψυξη.

Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε για τα δεδομένα σας, ο πειραματισμός είναι κάτι που μπορεί να σας κοστίσει πολύ περισσότερο από ότι φαντάζεστε, καθώς πειραματισμός σημαίνει ότι μπορεί μια λάθος ενέργεια να πάρει κάποια δεδομένα και κάποια άλλη μπορεί να τα καταστρέψει για πάντα.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

10. Παλιά είχα αλλάξει μόνος μου τις κεφαλές σε δίσκο, και λειτουργούσε. Γιατί δεν μπορώ να το κάνω τώρα;

Υπήρχαν μοντέλα σκληρών δίσκων που είχαν μεγάλη ανοχή, τόσο σε εξωτερικά σωματίδια σκόνης όσο και εξωτερικές επεμβάσεις.

Παλαιότερα γενικά οι σκληροί δίσκοι είχαν πολύ μεγαλύτερες ανοχές σε εξωτερικές παρεμβάσεις.

Αυτό όμως έχει αλλάξει με τον καιρό διότι χωρίς να έχει αλλάξει η ουσιαστική τεχνολογία της μαγνητικής αποθήκευσης έχει συμπυκνωθεί η χωριτικότητα στα Platters του δίσκου.

Επομένως αν κάποιος πριν μερικά χρόνια έκανε ζημιά (κατα λάθος δαχτυλιά, χαρακιά καθώς έκανε αλλαγή κεφαλών) αυτό μπορεί απλά να τον έκανε να χάσει μερικά δεδομένα απο μια περιοχή του δίσκου, αν τα κατάφερνε να λειτουργήσει ο δίσκος ξανά.

Αυτό πλέον έχει αλλάξει αρκετά, καθώς πλέον αν γίνει κάποια ζημιά στο εσωτερικό του δίσκου, αυτό θα κοστίσει μερικά Gigabytes δεδομένων ή μπορεί να κοστίσει την ολοκληρωτική καταστροφή του δίσκου.

Λάθος τοποθέτηση των κεφαλών μετά την επέμβαση, μπορεί να αποβεί μοιραία για τα δεδομένα.

Επίσης κάποτε τα μοντέλα των δίσκων που κυκλοφορούσαν είχαν μεγάλη ομοιογένεια στις κεφαλές.

Σήμερα ακόμα και δίσκος με το ίδιο μοντέλο παραγωγής Ιανουαρίου, μπορεί τον Φεβρουάριο στην νέα παραγωγή του να έχει εντελώς διαφορετικό μοντέλο κεφαλής.

Αν δεν έχει γίνει προσεκτικός έλεγχος συμβατότητας της κεφαλής, μπορεί να δημιουργήσει κραδασμούς, ή να συμπεριφερθεί διαφορετικά στις εντολές του Firmware του δίσκου και να οδηγήσει σε χαρακιά στα Platter.

Αυτό που πρέπει να έχετε υπόψιν στην εργασία σας με ένα σκληρό δίσκο, είναι οτι κάθε μάρκα και κάθε μοντέλο συμπεριφέρεται διαφορετικά.

Το οτι δούλεψε κάτι που είδατε στο Youtube σε Western Digital δίσκο δεν σημαίνει οτι δουλεύει σε Seagate.

Σε ένα σωστό εργαστήριο ανατησης δεδομένων η διαδικασία της αλλαγής κεφαλών γίνεται σε ειδικό θάλαμο (Clean Bench) που θα αποτρέψει τα σωματίδια της σκόνης να μπούν στο δίσκο και η διαδικασία θα γίνει απο έμπειρο μηχανικό που έχει κάνει την αλλαγή κεφαλών πολλές φορές στο συγκεκριμένο μοντέλο (και μαλλιστα πρώτα σε δοκιμαστικούς δίσκους και όχι στον δικό σας) ενώ παράλληλα θα χρησιμοποιηθούν ειδικές κατασκευές μεταλλικές που θα αποτρέψουν το ανθρώπινο λάθος.

Αυτά όλα γίνονται ούτως ώστε να μην γίνει ζημιά στο δίσκο και να αποτρέψουμε έστω και το 10% των λαθών.

Αν γίνει ένα λάθος κινδυνεύει ο δίσκος σας να καταστεί μη ανακτήσιμος.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

11. Τι ποσοστό των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι σκληροί δίσκοι είναι ανακτήσιμο; Είναι πάντα δυνατή η ανάκτηση δεδομένων 100%;

Ένα μεγάλο ποσοστό των δίσκων που παρουσιάζουν πρόβλημα δυσλειτουργίας χωρίς να έχει προκληθεί κραδασμός ή πέσιμο είναι πλήρως ανακτήσιμοι. Και αυτό διότι η επιφάνεια των δεδομένων σε τέτοιες περιπτώσεις δεν παθαίνει συνήθως ζημιά.

Θα τολμούσαμε να πούμε οτι αν ένας δίσκος δεν έχει υποστεί κραδασμό ή πέσιμο και παρουσιάζει πρόβλημα, τότε έχει πιθανότητες έως και 98% να ανακτηθεί εάν πάει άμεσα σε εταιρία ανάκτησης δεδομένων.

Για τους δίσκους οι οποίοι έχουν υποστεί πέσιμο ή κραδασμό κατα την ώρα λειτουργείας τους, το ποσοστό αυτό πέφτει και φθάνει περίπου στο 85%.

Αυτό συμβαίνει διότι η κεφαλή του δίσκου εν λειτουργία αν ακουμπήσει την επιφάνεια των δεδομένων (platters) τότε προκαλεί μόνιμη γρατζουνιά με αποτέλεσμα μόνιμη απώλεια των δεδομένων.

Αν ένας δίσκος έχει μηχανικό πρόβλημα και κάποιος προσπαθεί πολλές φορές να τον εκκινήσει, μπορεί οι γρατζουνιές της επιφάνειας να λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά με αποτέλεσμα κάθε εκκίνηση με χαλασμένες κεφαλές να προκαλεί και απώλεια αρκετών Megabytes ή Gigabytes, ανάλογα την χωρητικότητα του δίσκου.

Για τους παραπάνω λόγους όταν δημιουργηθεί ένα πρόβλημα και τα δεδομένα του δίσκου είναι σημαντικά, θα πρέπει να απευθυνθείτε άμεσα σε κάποια εταιρία ανάκτησης δεδομένων.

Σε σκληρούς δίσκους με μηχανικά προβλήματα τα ποσοστά επιτυχίας μας αγγίζουν το 92%.

Σε περιπτώσεις διαγραφής δεδομένων ή Format είναι πολύ σημαντικό να μας έρθει άμεσα η υπόθεση μόλις παρατηρήσετε την απώλεια δεδομένων και να μην έχετε κάνει εσείς ενέργειες στο αποθηκευτικό μέσο. Έτσι εξασφαλίζουμε καλύτερες πιθανότητες ανάκτησης.

Βέβαια επειδή η ανάκτηση δεδομένων σε τέτοιες περιπτώσεις είναι και θέμα τύχης (δηλαδή να μην έχουν πέσει νέα αρχεία πάνω απο το χώρο που ήταν τα αρχεία που θέλετε να ανακτήσετε) δεν είναι ποτέ δεδομένο το αποτέλεσμα. Και αυτό δεν ειναι θέμα τεχνογνωσίας, αλλά θέμα τύχης.

Σε περιπτώσεις διαγραφής δεδομένων / Format τα ποσοστά ανάκτησης πλησιάζουν το 63% και αυτό δυστυχώς διότι οι πελάτες πριν μας φέρουν το αποθηκευτικό τους μέσο, πειραματίζονται αρκετά και κάνουν εγγραφές ή τροποποιήσεις στη δομή των αρχείων, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι πιθανότητες.

Επομένως οι πιθανότητες ανακτησιμότητας αλλά και το ποσοστό αρχείων που θα βγάλουμε απο ένα δίσκο, έχει να κάνει με την κατάσταση του δίσκου που θα παραλάβουμε.

Κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί 100% αφού είναι μια εργασία που πρέπει να τελειώσεις όλα τα βήματα, να είσαι σίγουρος οτι έχεις τα αρχεία και μετά να προσπαθήσεις να εκτιμήσεις το ποσοστό.

Συνήθως στο εργαστήριο μας, ανακτούμε όλα τα αρχεία του αποθηκευτικού μέσου όταν πρόκεται για σκληρό δίσκο.

Αν δεν ανακτήσουμε δε όλα τα αρχεία, ο πελάτης έχει δικαίωμα να μην πληρώσει το τίμημα της ανάκτησης.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

12. Έχω το γνωστό πρόβλημα Click of Death, τι πρέπει να κάνω;

Έχει κυκλοφορήσει στο internet εδώ και αρκετό καιρό, ο όρος “Click of Death” χωρίς όμως να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση από τι μπορεί να προκύψει.

Ως Click of Death περιγράφεται η προσπάθεια των κεφαλών του δίσκου να διαβάσουν τα platters (επι μέρους επιφάνειες δεδομένων του δίσκου – μοιάζουν με CD), χωρίς επιτυχία.

Αυτό δίνει έναν ήχο «κλικ, κλικ, κλικ, κλικ…» ο οποίος είτε είναι συνεχόμενος, είτε διακόπτεται και συνεχίζει.Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτός ο ήχος υποδηλώνει ότι οι κεφαλές του δίσκου είναι χαλασμένες ή είναι φθαρμένες ή υπάρχει πρόβλημα στην επιφάνεια του δίσκου, κάποια γρατζουνιά για παράδειγμα, με αποτέλεσμα ο σκληρός δίσκος να μην μπορείτε να ξεκινήσει.

Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις που μπορείτε το πρόβλημα να είναι στο firmware του σκληρού δίσκου είτε στην πλακέτα του.Άρα λοιπόν δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι με το ότι δώσαμε έναν τίτλο στο πρόβλημα μας, ότι είναι συγκεκριμένο.

Για να διορθωθεί το πρόβλημα αυτό, αν είναι εφικτό, απαιτείται η πληρη διάγνωση των επι μέρους κομματιών του δίσκου ή ακόμα και το άνοιγμα του σε Clean Room για την περεταίρω εξαγωγή συμπερασμάτων.Επομένως εάν έχετε ένα τέτοιο πρόβλημα θα πρέπει πρώτα να γίνει διάγνωση από κάποια εταιρία ανάκτησης δεδομένων και έπειτα θα γνωρίζετε αν είναι ανακτήσιμος ο δίσκος και σε τι ποσό.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

13. Γιατί ο σκληρός δίσκος λένε ότι πρέπει να ανοίγεται σε Clean Bench (Laminar Flow Cabinet) η Clean Room;

Είναι ιδιαίτερα γνωστό ότι το εσωτερικό του δίσκου είναι ερμητικά κλειστό και δεν πρέπει να ανοίγει.

Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια καθώς ο δίσκος δεν είναι ερμητικά κλειστός, πάντα υπάρχει μια μικρή οπή από την οποία μέσω φίλτρου υπάρχει αερισμός του εσωτερικού του δίσκου.

Όμως δεν πρέπει επ’ ουδενί ο δίσκος να ανοιχτεί από κάποιο τεχνικό ή από εσάς, σε περίπτωση κάποιου προβλήματος, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει μόνιμη απώλεια των δεδομένων, λόγω των μικροσωματιδίων της σκόνης που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα.Πλέον οι σκληροί δίσκοι με τις αποθηκευτικές δυνατότητες που έχουν έχουν κωδικοποιημένα τα δεδομένα μαγνητικά στην επιφάνεια των platters και σε ιδιαίτερα πυκνή μορφή.

Ένα σωματίδιο σκόνης που μπορεί να αγγίξει είτε τα platters είτε τα άκρα της κεφαλής του δίσκου, μπορεί να αποβεί μοιραίο και αν αναλογιστούμε ότι τα σωματίδια της σκόνης ούτε καν μπορούμε να τα δούμε, το καθημερινό μας περιβάλλον είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για έναν ανοιχτό δίσκο, ιδιαίτερα αν αυτός διαθέτει πάνω από 2 κεφαλές.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

14. Γιατι η ανάκτηση απο USB, κάρτα μνήμης και SSD δίσκο είναι τόσο ακριβή; Δεν είναι εύκολη υπόθεση;

Συνήθως όταν χαλάει ένα USB παρουσιάζεται πρόβλημα στο ηλεκτρονικό του κύκλωμα (PCB ή Controller chip).

Το κομμάτι που περιέχει κωδικοποιημένα τα δεδομένα μας όμως είναι τα NAND chips.

Αυτά ειναι chips αποθήκευσης δεδομένων αλλά είναι κωδικοποιημένα.

Περιέχουν δεδομένα σε δεκαεξαδική μορφή τα οποία είναι μοιρασμένα στα chip με μοναδικό τρόπο.

Οι τρείς συχνές κατηγορίες βλάβης λοιπόν είναι η ηλεκτρονική βλάβη στο κύκλωμα που σπάνια διορθώνεται, η δυσλειτουργία του controller και το σπάσιμο των NAND chips. Στην τρίτη περίπτωση η ανάκτηση είναι αδύνατη.

Στην πρώτη περίπτωση οι χρεώσεις δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές ενώ στην δεύτερη περίπτωση χρειάζεται αποκωδικοποίηση των Chips.Το κομμάτι αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο, εξειδικευμένο και χρονοβόρο ενώ απαιτείτει εξελιγμένος εξοπλισμός (NAND Readers & Decoders).

Μια διαδικασία decoding μπορεί να κρατήσει μερικές ώρες, αν ο αλγόριθμος επίλυσης της κωδικοποίησης έχει ανευρεθεί παλαιότερα ή μπορεί να κρατήσει και μήνες με ανάλογο κόστος, αν ο αλγόριθμος πρέπει να ερευνηθεί.

Η TicTac Laboratories έχει εξειδικευμένο προσωπικό και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο κομμάτι του NAND chip Recovery.

Ακόμα και αν άλλοι αρνηθούν την ανάκτηση γιατι είναι δύσκολη η TicTac Laboratories θα μεταφέρει το τελικό κόστος στον πελάτη, ενώ αν αυτός συμφωνήσει, ο στόχος συνήθως θα επιτευχθεί.

Δείτε συστάσεις πελατών για την TicTac.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

15. Στο internet κυκλοφορούν πολλές εταιρίες ανάκτησης δεδομένων, ποια να επιλέξω;

Πραγματικά τον τελευταίο καιρό η ανάκτηση δεδομένων, λόγω της αυξημένης χρήσης αποθηκευτικών μέσων, έχει αυξηθεί ιδιαίτερα.

Αυτό έχει κάνει την αγορά να ανταποκρίνεται ανάλογα στη ζήτηση.

Εταιρίες που υπόσχονται φθηνή ανάκτηση, εταιρίες φαντάσματα που δεν έχουν καν έδρα και εγκαταστάσεις και δίνουν μόνο το κινητό τους τηλέφωνο, τεχνικοί που διαθέτουν μια καλοστημένη ιστοσελίδα και κάθε είδους επιτήδειοι οι οποίοι υπόσχονται χαμηλές τιμές για να πειραματιστούν με τα δεδομένα σας.

Μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων θα πρέπει να διαθέτει εταιρικές εγκαταστάσεις, προσωπικό, εξειδικευμένο εργαστήριο στην έδρα της, εξοπλισμό, διαδικασίες, υποδομές, καθώς επίσης και τεχνογνωσία η οποία εξασφαλίζεται  από την παραμονή της στην αγορά αρκετό διάστημα, ούτως ώστε να εξασφαλίσετε ότι τα δεδομένα σας βρίσκονται σε καλά χέρια.

Πώς μπορείτε να τα διαπιστώσετε όλα αυτά; Δείτε αναλυτικά το πελατολόγιο & τις συστάσεις πελατών!

Όταν προσκομίζετε τον δίσκο σας σε μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων, ρωτήστε που βρίσκονται τα εργαστήρια της και δείτε τον αριθμό του προσωπικού.

Στις περισσότερες εταιρίες ανάκτησης δεδομένων στην Ελλάδα, το ίδιο άτομο που σας μίλησε στο τηλέφωνο (γραμματεία), θα είναι το ίδιο άτομο που παραλαμβάνει το δίσκο σας, είναι και ο τεχνικός της εταιρίας και ενδεχομένως και ο ιδιοκτήτης.

Αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει σε μια μεγάλη εταιρία που έχει επενδύσει  στην Ανάκτηση Δεδομένων.

Ο τεχνικός δεν πρέπει να εκτελεί χρέη γραμματείας. Αυτή η μικρή παρατήρηση θα σας δώσει τα απαραίτητα εφόδια για να ξεχωρίσετε τις εταιρίες απο τους ιδιώτες.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

16. Μπορώ να πάρω προσφορές απο πολλές εταιρίες και να διαλέξω τη φθηνότερη;

Μην ξεχνάτε ότι ένα αποθηκευτικό μέσον όταν είναι σε ασταθή κατάσταση δεν μπορεί να αντέξει αρκετούς πειραματισμούς.

Η τιμή δεν είναι κριτήριο όταν τα δεδομένα σας είναι σημαντικά και υπάρχει κίνδυνος να τα χάσετε για πάντα.

Στην ανάκτηση δεδομένων χρεώνεται η τεχνογνωσία και ο εξοπλισμός που διαθέτει κάθε εταιρία.

Είναι επόμενο κάποια εταιρία η οποία έχει επενδύσει σε εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό, να χρεώνει παραπάνω διότι διαθέτει και περισσότερες δυνατότητες. Επίσης έχοντας ευθύνη απέναντι στους πελάτες της, μια μεγάλη εταιρία δεν ρισκάρει τα δεδομένα των πελατών κάνοντας πειραματισμούς.

Οι συστάσεις μιας εταιρίας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να επιλέξετε.

Στην Ελληνική αγορά υπάρχουν ελάχιστες αξιόπιστες εταιρίες ανάκτησης δεδομένων και για το λόγο αυτό θα πρέπει να γίνει σωστή επιλογή στην αρχή.

Αν επιλέξετε με κριτήριο την τιμή και γίνει κάποιος λάθος χειρισμός απο την πρώτη εταιρία, λόγω έλλειψης εξοπλισμού ή τεχνογνωσίας, το πιο πιθανό είναι οτι ακόμα και αν πάτε στην μεγαλύτερη εταιρία Ανάκτησης Δεδομένων στην Ελλάδα, να μην μπορούν να σας βοηθήσουν γιατι η προηγούμενη εταιρία προκάλεσε μόνιμη ζημιά.

Οι περισσότεροι δίσκοι που χαρακτηρίζονται ώς “μη ανακτήσιμοι” είναι δίσκοι που έχουν πάει πρώτα σε άλλο ανειδίκευτο τεχνικό, έχουν πειραχτεί απο τον ίδιο το χρήστη ή έχουν πάει σε μικρές εταιρίες Ανάκτησης Δεδομένων.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

17. Έχω βρεί στο internet πολλές εταιρίες να υπόσχονται δωρεάν διάγνωση, γιατί η TicTac χρεώνει τη διάγνωση ; H TicTac είναι η μοναδική εταιρία στην Ελλάδα που χρεώνει τη διάγνωση του δίσκο στον πελάτη.

Αυτή την ερώτηση, την έχουμε απαντήσει, στην σελίδα για τα κόστη. Παρακαλούμε, διαβάστε την απάντηση εδώ…

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

18. Γιατι έχει σημασία μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων να έχει χρόνια εμπειρίας;

Η εταιρία TicTac Εταιρία Ανάκτησης Δεδομένων, ιδρύθηκε το 1999 στην Ελλάδα, ενώ η μεταφορά τεχνογνωσίας και η επαίδευση του προσωπικού έγινε απο την TicTac Data Recovery Labs στο Ισραήλ, η οποία λειτουργεί απο το 1995 και είναι απο τις πρώτες εταιρίες ανάκτησης δεδομένων στον κόσμο.

Παράρτημα της TicTac υπάρχει και στην Κύπρο. 20% των ετήσιων εσόδων της εταιρίας προορίζεται για αγορά νέου εξοπλισμού & εκπαίδευση του προσωπικού.

H TicTac Laboratories καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας της καθιέρωσε το όνομα της στην αγορά της πληροφορικής και έχει συνεργαστεί με πάρα πολλά καταστήματα και εταιρίες σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Η TicTac Labs Δεν είναι σε καμμία περίπτωση ώς η εταιρία με τις χαμηλότερες τιμές και ο κόσμος της πληροφορικής, ειδικά οι τεχνικοί, το γνωρίζουν αυτό.

Όμως όταν πρόκειται για τα πολίτιμα δεδομένα τους, οι πελάτες  έχουν δείξει με την εμπιστοσύνη τους τόσα χρόνια, οτι γνωρίζουν πως πρέπει να εμπιστευτούν την τεχνογνωσία της εταιρίας TicTac, χωρίς απόπειρες δοκιμής σε ανειδίκευτους τεχνικούς, καθώς έτσι ρισκάρουν.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

19. Τι είναι δωρητής δίσκος και γιατί είναι τόσο ακριβός και δυσεύρετος;

Πολλές φορές όταν έχουμε πρόβλημα στις κεφαλές ενός δίσκου (δηλαδή υπάρχει μηχανικό πρόβλημα) ζητείται απο την εταιρία να αγοραστούν ανταλλακτικά για να χρησιμοποιηθούν ώς δωρητές.

Όπως σε μια εγχείρηση απαιτείται ένα υγειές όργανο το οποίο θα αντικαταστήσει ένα συγκεκριμένο “άρρωστο” ανθρώπινο όργανο και το μόσχευμα είναι δυσεύρετο, διότι θα πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στην ανάκτηση δεδομένων.

Για να ανακτηθούν κάποιες υποθέσεις χρειάζεται ένας ή περισσότεροι δωρητές δίσκοι. Δωρητής δίσκος ομομάζεται ο σκληρός δίσκος απο τον οποίο θα αφαιρεθεί ένα υγειές όργανο, συμβατό με τον “ασθενή δίσκο” και θα “μεταμοσχευθεί”, αντικαταστώντας το χαλασμένο μέρος.

Για την “μεταμόσχευση” μερών του δωρητή δίσκου στον ασθενή δίσκο, υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα κριτήρια συμβατότητας. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, συνήθως 100% συμβατότητα στα ανταλλακτικά έχουμε μεταξύ δίσκων της ίδιας εργοστασιακής σειράς.

Αν για παράδειγμα ένα εργοστάσιο ξεκινήσει να κατασκευάζει το μοντέλο XYZ00 την Δευτέρα το απόγευμα και τελειώσει την Πέμπτη το πρωί βγάζοντας 8000 δίσκους, συμβατός είναι ένας απο αυτούς τους δίσκους.

Στην αγορά της ανάκτησης δεδομένων υπάρχουν έμποροι που γνωρίζουν οτι τα διάφορα μοντελα με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά είναι δυσέυρετα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανάκτηση δεδομένων, επομένως στοκάρουν όλα τα δυνατά μοντέλα. Αυτά θα μεταπωληθούν την κατάλληλη στιγμή σε πολλαπλάσια τιμή.

Πολλές φορές στην αγορά της ανάκτησης δεδομένων πληρώνουμε έως και 10 φορές την retail τιμη ενός δίσκου, επειδή απλά είναι συμβατός δότης.

Η εταιρία TicTac δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να αναζητήσουν μόνοι τους συμβατό δωρητή και παρέχει ξεχωριστή τιμή για τους δωρητές και ξεχωριστή για την εργασία, ούτως ώστε εάν θέλει ο πελάτης να φέρει ο ίδιος τα ανταλλακτικά.

Στο εργαστήριο μας επίσης βρίσκονται πάνω απο 12.000 δωρητές δίσκοι, έτοιμοι να χρησιμοποιηθούν άμεσα όταν αυτό απαιτηθεί και υπάρχει συμβατός δότης.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

20. Τι διασφάλιση εχεμύθειας παρέχετε; Έχω ένα δίσκο που περιέχει προσωπικές φωτογραφίες ή εταιρικά έγγραφα. Τι διασφάλιση έχω;

Η TicTac βρίσκεται είναι πιστοποιημένη με ISO 27001 όσον αφορά την προστασία προσωπικών δεδομένων, που σημαίνει οτι υπάρχουν διαδικασίες διασφάλισης για τα προσωπικά και εταιρικά δεδομένα των πελατών.

Στην διαδικασία της ανάκτησης μπορεί να εμπλακούν αρκετοί μηχανικοί, όμως όταν τελικά έχουμε το τελικό image του αποθηκευτικού μέσου, η εξαγωγή των αρχείων γίνεται απο πιστοποιημένο μηχανικό ο οποίος έχει υπογράψει αντίστοιχα ισχυρό συμφωνητικό εχεμύθειας με την εταιρία.

Πέραν αυτού όμως το ευρύ εταιρικό πελατολόγιο μας πιστοποιεί οτι στην TicTac η ασφάλεια των δεδομένων σας είναι και δική μας υπόθεση.

Εάν για οποιαδήποτε περίπτωση σε κάποια εταιρία ανάκτησης συμβεί κάποια διαρροή εταιρικών ή προσωπικών δεδομένων, ειναι κατανοητό οτι η εταιρία αυτή θα έχει σοβαρές συνέπειες στο πελατολόγιο της.

Για το λόγο αυτό η εργασία μας σταματάει στην ανάκτηση των αρχείων, τη δημιουργία λίστας και απο εκεί και πέρα ο πελάτης ο ίδιος εξετάζει (αν επιθυμεί και ένα προς ένα) τα αρχεία του, σε ειδικά διαμορφωμένο γραφείο, με laptop που του διαθέτει η εταιρία τα δεδομένα του μετά την ανάκτηση.

Επίσης μπορεί να γίνει έλεγχος των αρχείων απο τον πελάτη, μέσω εφαρμογής εξ’ αποστάσεως σύνδεσης.

Η εταιρία, με το πέρας της υπόθεσης κρατά αντίγραφο των αρχείων για 10 ημέρες, για την ασφάλεια σας και μετά γίνεται διαγραφή τους.

Επίσης είναι σημαντικό να κατανοήσετε οτι με τον όγκο των υποθέσεων που δεχόμαστε καθημερινά, οι μηχανικοί μας δεν έχουν την άνεση του χρόνου να ασχοληθούν με τα επι μέρους αρχεία.

Τέλος, επειδή διαχειριζόμαστε μεγάλο όγκο πληροφορίας, δεν υπάρχει επαρκής χώρος να κρατάμε αντίγραφα των δεδομένων για μεγαλύτερο διάστημα απο 10 ημέρες.

Διαβάστε περισσότερα στην ενότητα Εχεμύθεια και Ασφάλεια δεδομένων πελατών.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

21. Γιατί να στείλω τον δίσκο μου στην Ελλάδα και όχι σε εταιρία του εξωτερικού;

Η Ελλάδα έχει το προτέρημα οτι σε γενικές γραμμές είναι μια οικονομική χώρα σε σχέση με την παγκόσμια οικονομία.

Αυτό σημαίνει οτι αν στην Ελλάδα η ανάκτηση δεδομένων κοστίζει ένα Χ ποσό, τότε στην Ιταλία θα κοστίζει συνήθως διπλάσια ή στη Γερμανία τριπλάσια.

Στην Tictac Data Recovery έχουμε πελάτες απο το εξωτερικό που λόγω της μεγάλης μας εμπειρίας και των τιμών μας, στέλνουν δίσκους πελατών τους σε μόνιμη βάση, καθώς είναι πιο οικονομική η υπηρεσία που χρεώνουμε σε σχέση με τη δική τους οικονομία.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

22. Τι προετοιμασία χρειάζεται για να στείλω το δίσκο; Τι να κάνω και τι να αποφύγω;

Κατ’ αρχήν να σας ενημερώσουμε οτι όσο λιγότερες ενέργειες έχετε κάνει σε ένα δίσκο, τόσο πιο εύκολο θα ειναι για μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων να διαπιστώσει το αρχικό πρόβλημα του δίσκου.

Καλό είναι, αν δεν έχετε πρόσβαση στο δίσκο, να δοκιμάσετε να τον συνδέσετε σε έναν άλλο υπολογιστή για να δείτε αν έχετε πρόσβαση.

Κάποιες ελάχιστες φορές έχει τύχει να παραάβουμε δίσκους για διάγνωση που απλά τους συνδέουμε σε ένα άλλο μηχάνημα και βλέπουμε δεδομένα, οπότε δεν χρεώνουμε και τον πελάτη, εκτός αν μας ζητήσει αντιγραφή σε άλλο μέσο. Αυτό μπορείτε να το δοκιμάσετε πριν μας στείλετε το δίσκο.

Τι δεν πρέπει να δοκιμάσετε αν δεν είστε έμπειρος χρήστης:

  1. Αν κατα τη σύνδεση του δίσκου ακούγεται κάποιος περίεργος θόρυβος μέσα απο το δίσκο, σημαίνει οτι ο δίσκος σας έχει μηχανικό πρόβλημα. Μην προσπαθήσετε κάτι άλλο καθώς μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερο πρόβλημα.
  2. Μην αλλάζετε πλακέτες σε δίσκους αν δεν γνωρίζετε τι κάνετε. Συχνά οι πελάτες που δοκιμάζουν κάτι τέτοιο μπορεί να καταλήξουν απο ένα αρχικό πρόβλημα πλακέτας, να έχουν μηχανικό πρόβλημα καθώς κάψανε την κεφαλή του δίσκου, οπότε αυξάνουν το κόστος της ανάκτησης ή προκαλούν την κεφαλή να κάνει ακαθόριστες κινήσεις (λόγω διαφορετικού firmware) και ρισκάρουν να έχουμε γρατζουνιές στην επιφάνεια.
  3. Μην ανοίγετε επ’ ουδενί το κάλυμμα του δίσκου. Το κάλυμμα αυτό προστατεύει το δίσκο απο σωματίδια σκόνης, τα οποία αν εισέλθουν στο εσωτερικό του δίσκου μπορεί να προκαλέσουν μόνιμες απώλειες.
  4. Μην απευθύνεστε σε πολλά εργαστήρια. Κάθε εργαστήριο, ειδικά αν δεν είναι εξειδικευμένο, μπορεί να επιβαρύνει την κατάσταση του δίσκου. Αν τα δεδομένα σας είναι σημαντικά, δεν πρέπει να πειραματίζεστε. Αναθέστε την υπόθεση σας σε μια εταιρία ανάκτησης δεδομένων με μεγάλη εμπειρία και ρωτήστε φίλους και γνωστούς για την εμπειρία τους με την εν λόγω εταιρία.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων

23. Πόσο χρόνο θα χρειαστείτε να ανακτήσετε τα δεδομένα μου;

Σε μια εταιρία ανάκτησης μπορούμε να δώσουμε προβλέψεις αλλά είναι δύσκολο να δεσμευτούμε για το διάστημα.

Όλα εξαρτώνται από το εάν ο δίσκος θα διαβάζει με κανονική ταχύτητα αφού αποκαταστήσουμε τα προβλήματα του προσωρινά. 

Έχουμε περιπτώσεις που τελειώνουμε σε 3 ημέρες και έχουμε και περιπτώσεις που χρειάζεται πάνω απο 30 ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Σε μερικές περιπτώσεις χρειάζεται να παραγγείλουμε ανταλλακτικά 2 & 3 φορές μέχρι να πάρουμε όλα τα δεδομένα από ένα δίσκο που έχει σοβαρά προβλήματα και καταστρέφει μετά από λίγο τα ανταλλακτικά που τοποθετούνται σε αυτόν. Εκεί μπορεί να μας πάρει και μήνες, γιατι πέραν από τις παραγγελίες ανταλλακτικών έχουμε και πολύ χαμηλες ταχυτητες. 

Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι όλες οι εταιρείες ανάκτησης δεδομένων θέλουν να τελειώσουν το συντομότερο δυνατό για να προχωρήσουν σε επόμενες υποθέσεις. Οι θέσεις εργασίας τους είναι περιορισμένες, ιδιαίτερα ακριβές και δεν του συμφέρει να έχουν ένα μηχανικό για μέρες να ταλαιπωρείται με μια υπόθεση.

> Επιστροφή στη λίστα συχνών ερωτήσεων