Κάντε τους υπαλλήλους σας μυστικούς πράκτορες υπολογιστών. Μέρος 1/2 | Ανάκτηση Δεδομένων - Data Recovery



Ασφαλής Διαγραφή Αρχείων - Data Destruction - Safe Data Delete

Κάντε τους υπαλλήλους σας μυστικούς πράκτορες υπολογιστών. Μέρος 1/2

Τα δεδομένα σήμερα κοστίζουν πολύ. Είτε χρησιμοποιούνται για να υποκλέψουν την ταυτότητά σας (το λεγόμενο identity theft) και να την χρησιμοποιήσουν για άλλους σκοπούς είτε για φορολογική απάτη, είτε απλά για να τα πουλήσουν για διαφημιστικούς σκοπούς, οι hackers ανά τον κόσμο θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτά διακαώς. Έτσι, αντί να ξοδεύουν φαιά ουσία προσπαθώντας να σπάσουν δύσκολα προγράμματα ασφαλείας, πλέον χρησιμοποιούν άλλες τεχνικές. Για την ακρίβεια χρησιμοποιούν όλους εμάς. Δημιουργούν μια απάτη, κάθονται πίσω και περιμένουν να τους δώσουμε οικειοθελώς πρόσβαση στα πάντα.

Μια μικρομεσαία επιχείρηση σίγουρα θα πιστεύει ότι οι υπάλληλοι της ξέρουν τόσο καλά από υπολογιστές που είναι σχεδόν αδύνατο να συμβεί κάτι τέτοιο σε αυτούς. Αυτά τα προβλήματα είναι για τις μεγάλες πολυεθνικές, με τα πολλά δεδομένα και τους πολλούς εργαζομένους. Ωστόσο, πάνω από τις μισές φορές που οι χάκερς αποκτούν πρόσβαση σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι γιατί οι υπάλληλοί τους τους ανοίγουν την πόρτα άθελα τους.

Πώς να προστατευθείτε λοιπόν; Εκπαιδεύστε τους υπαλλήλους σας να καταλαβαίνουν τις απάτες και τις επιθέσεις.

Τηλεφωνικές Απάτες

Με αυτόν τον τρόπο οι επιτήδειοι εγκληματίες του ηλεκτρονικού εγκλήματος κλέβουν διάφορες προσωπικές πληροφορίες. Παίρνουν τηλέφωνο τους υπαλλήλους και διατείνονται πως είναι από το τμήμα του IT της εταιρίας. Ζητάνε λοιπόν να τους δώσετε τους κωδικούς σας για να σας βοηθήσουν με ένα πρόβλημα που εντόπισαν. Ακόμη, πολλές φορές ίσως σας τηλεφωνήσουν από την Microsoft για παράδειγμα λέγοντάς σας ότι σας ενημερώνουν για έναν νέο ιό ή από την τράπεζα για μια περίεργη κίνηση που είδαν στον λογαριασμό σας.

ΜΗΝ δίνετε καμία πληροφορία και κανέναν κωδικό. Καμία τράπεζα ανά τον κόσμο δεν θα έπαιρνε ποτέ να σας ζητήσει τους προσωπικούς σας κωδικούς από το τηλέφωνο. Ρωτήστε αυτούς που σας τηλεφωνούν να πιστοποιήσουν ποιοι είναι. Το πιθανότερο είναι να σας κλείσουν το τηλέφωνο.

Απάτες μέσω email (phishing)

Τις περισσότερες φορές αυτό γίνεται από κάποιο email το οποίο περιέχει κάποιο λογισμικό το οποίο σας ζητάει να εγκαταστήσετε ή από κάποιο link στο οποίο πρέπει να πατήσετε και να σας ανακατευθύνει σε κάποια άλλη διεύθυνση.

Πώς να καταλάβετε ότι κάποιο email είναι spam και να το αγνοήσετε; Αρχικά ψάξτε για ορθογραφικά λάθη. Αν ένα επίσημο email έχει πολλά ορθογραφικά λάθη σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν γράφτηκε από κάποιον native σε εκείνη την γλώσσα αλλά από κάποιο πρόγραμμα υπολογιστή τύπου sensagent. Ακόμη, τα περισσότερα περιέχουν επιτακτικές ανάγκες του στυλ: «Πρέπει να κάνετε αλλαγή του κωδικού σας τώρα» και θα σας ζητούν προσωπικούς κωδικούς πιστωτικών καρτών και λοιπά προσωπικά δεδομένα. Τέλος, πολλά από αυτά θα έχουν περίεργα link στα οποία θα πρέπει να πατήσετε. Απλά σύρτε το ποντίκι σας από επάνω. Εάν σας βγάζει περίεργη κατάληξη απλά διαγράψτε το χωρίς να το πατήσετε.

Τα υπόλοιπα μέτρα προστασίας στο μέρος 2/2. 

by tags / 0 Comments

Share

Comments