Θα ψάξω να βρώ την φθηνότερη εταιρία ανάκτησης δεδομένων | Ανάκτηση Δεδομένων - Data Recovery



Ασφαλής Διαγραφή Αρχείων - Data Destruction - Safe Data Delete

Θα ψάξω να βρώ την φθηνότερη εταιρία ανάκτησης δεδομένων

Το παρακάτω περιστατικό είναι μια πραγματική ιστορία η οποία δείχνει την σοβαρότητα με την οποία πρέπει να αντιμετωπίσετε την απώλεια των αρχείων σας σε περίπτωση που τύχει κάποιο σφάλμα στο δίσκο σας. Η παρακάτω τακτική αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγήν.

Πρόσφατα ο κ. Δ.Ε. έφερε τον σκληρό του δίσκο στα εργαστήρια της εταιρίας μας. Το σύμπτωμα ήταν  οτι ο δίσκος του, μάρκας Wester Digital δεν μπορούσε να αναγνωριστεί απο τον υπολογιστή. Ο εν λόγω κύριος είχε απευθυνθεί προηγουμένως σε άλλη εταιρία ανάκτησης δεδομένων όπου δυστυχώς δεν μπόρεσαν να ανακτήσουν τα δεδομένα του. Τα αρχεία που έπρεπε να βρεθούν ήταν φωτογραφίες περίπου 8 ετών συναισθηματικής αξίας για τον πελάτη.

Με το που ήρθε ο δίσκος στα εργαστήρια μας, έγινε έλεγχος τόσο στο Hardware του δίσκου όσο και στο Firmware του. Διαγνώστηκε βλάβη στο ηλεκτρονικό κύκλωμα της πλακέτας του δίσκου (PCB) αλλά και στον preamplifier της κεφαλής. Ώς εκ τούτου επρεπε να γίνει προμήθεια νέου δωρητή δίσκου και αφού αποκατασταθούν οι βλάβες του δίσκου να προχωρήσουμε σε ανακτηση των δεδομενων του.

Η τιμή που δόθηκε απο το εργαστήριο μας ήταν 760€. Ο πελάτης, σοκαρισμένος απο την οικονομική προσφορά, ζήτησε να σταματήσει η διαδικασία της εξαγωγής των αρχείων του και να του επιστραφεί ο δίσκος. Πράγματι παρέλαβε τον δίσκο αναφέροντας μας οτι η τιμή ήταν απαράδεκτη και οτι θα απευθυνθεί σε άλλη εταιρία.

Μετά απο περίπου 2 μήνες ο ίδιος πελάτης επιστρέφει στο εργαστήριο μας λέγοντας μας οτι σε άλλες εταιρίες που απευθύνθηκε κρίναν το δίσκο μη ανακτήσιμο και επέστρεψε για να κάνει παράπονα στην εταιρία μας, διότι ανέφερε οτι το εργαστήριο μας χάλασε το δίσκο του. Φυσικά για κάτι τέτοιο δεν υπήρχαν βάσιμα στοιχεία, καθώς η τεχνική αναφορά απο το εργαστήριο μας ανέφερε πως ο δίσκος ήταν σε ανακτήσιμη κατάσταση, όμως ο πελάτης αρνήθηκε την προσφορά λόγω κόστους.

Ο τεχνικός υπεύθυνος της εταιρίας εξήγησε στον κύριο Δ.Ε. οτι το να κρίνουν κάποιοι τον δίσκο του μη ανακτήσιμο, δεν σημαίνει οτι εμείς δεν θα προσπαθήσουμε ξανά, να εξαντλήσουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ανάκτησης των αρχείων του. Ενημερώθηκε επίσης ο πελάτης οτι το κόστος δεν θα είναι το ίδιο, αν ο δίσκος έχει ανοικτεί απο άλλες εταιρίες.

Συνειδητοποιημένος πλέον για την μεγάλη του απώλεια ο πελάτης, συμφώνησε να πάρει εκ νέου οικονομική προσφορά απο την εταιρία μας. Μετά απο περίπου 6 ημέρες το πόρισμα του εργαστηρίου μας ήταν οτι ο δίσκος πέραν των προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε στην αρχή, είχε και κάποιες μικρές γρατζουνιές στα platter του δίσκου, με αποτέλεσμα να καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την αλλαγή κεφαλών.

Η νέα οικονομική προσφορά της εταιρίας μας ήταν 2150€ (περίπου 3 φορές παραπάνω απο την αρχική προσφορά που είχαμε δώσει) λόγω της σοβαρότητας της βλάβης. Η εταιρία μας διευκόλυνε τον πελάτη στον τρόπο πληρωμής και ο πελάτης προχώρησε στην ανάκτηση των αρχείων.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ανάκτηση περίπου 70% των αρχείων που ήθελε ο πελάτης, καθώς ένα μέρος είχε καταστραφεί μόνιμα απο την γρατζουνιά στην επιφάνεια των platters.

Στην παραπάνω περίπτωση η εξήγηση που δίνεται είναι οτι επειδή ο σκληρός δίσκος του πελάτη ταλαιπωρήθηκε, με τις μετακινήσεις, λόγω της αστάθειας του και απο τις επεμβάσεις, η κατάσταση του επιδεινώθηκε.

Το πόρισμα που βγαίνει απο την παραπάνω πραγματική ιστορία είναι οτι δεν πρέπει να πειραματίζεται κανείς με ένα ασταθή δίσκο. Απο τη στιγμή που έχει επιλέξει την εταιρία που θεωρεί αξιόπιστη, δεν ειναι συνετό να "ανοίγει" ο δίσκος απο πολλούς, ούτε να γίνεται αναζήτηση της "καλύτερης" τιμής.

Δυστυχώς, όταν κάποιος μας ανακοινώνει οτι τα δεδομένα μας είναι μη ανακτήσιμα, τότε καταλαβαίνουμε την αξία τους.

 

by tags / 0 Comments

Share

Comments